Zamislite sljedeću situaciju: položili ste teoretski dio za vozački ispit (B kategorija). Znate sve prometne znakove, propise i pravila u prometu, poznate sve dijelove automobila i motora…. i dobijete vozačku dozvolu!
Dakle, možete sjesti u svoj automobl i krenuti na prometnice, a da prije toga niti jedne minute, a kamo li nekoliko sati, svu naučenu i (službeno) položenu teoriju niste isprobali u praksi, na cesti, u prometu, s instruktorom….
Naravno da vam tako nešto teško može pasti napamet. Ako i nemate položen vozački ispit, vjerojatno ste od bližnjih ili poznanika koji imaju vozačku dozvolu dobili informaciju da je najzahtjevniji dio postupka dobivanja vozačke dozvole upravo praktični dio ispita – vožnja. Ako imate vozačku dozvolu, jako dobro znate kako ste dvadesetak sati vozili gradom i na kraju kroz polaganje vožnje došli do svoje vozačke dozvole
No, vratimo se sada na more. Ovi postovi (i njihov autor) imaju namjeru dati vam informacije koje će vam pomoći i olakšati vam razumijevanje okolnosti koje u kontekstu ispita za voditelja brodice vladaju na moru u smislu teorije i prakse .
Ispit za voditelja brodice kategorije B i kategorije A (značenje i obuhvat navedenih ovlaštenja provjerite u ranijim postovima) polaže se usmeno pred tročlanom komisijom Lučke kapetanije ili Ministarstva pomorstva. Poznavanjem odgovara na pitanja koja proizlaze iz Programa ispita za voditelja brodice kategorije B ili A (Dodatak 7 i 6 članka 52. Pravilnika o brodicama i jahtama), dobijate dozvolu – ovlaštenje za voditelja brodice kategorije B ili A
Dakle, nije predviđeno praktično polaganje ispita, nema prakse vožnje, pristajanja isplovljenja brodicom, sidrenja, vezanja za plutaču, korištenja pogonskog stroja, nema navigacije i rada na pomorskoj karti u praksi itd.
Takva pristup za dobivanje ovlaštenja tih kategorija uobičajen je u većini pomorskih država na Mediteranu.
Obzirom na ubrzani razvoj hrvatskog nautičkog turizma, gotovo dvoznamenkastim stopama rasta, uskoro možemo očekivati popriličnu gužvu u pomorskom prometu na Jadranu. To već jest i biti će izraženo posebice tijekom ljetnih mjeseci. Tada Jadranom i većinom luka i lučica vlada atmosfera, kao da se stalno održavaju regate motornjaka i krstaša.
Stoga predlažemo svima koji odluče doći do svoje dozvole za voditelja brodice ili ju već posjeduju, a nisu se usudili „konzumirati“ je samostalno, u praksi, da potraže neki od kraćih ili dužih praktičnih tečajeva. Tamo će uz pomoć stručnih i iskusnih nautičara, instruktora, dobiti praktična znanja i vještine upravo onih tema koje su teoretski savladali ta ispit, a često i daleko više. Neprocjenjiva su iskustva takvih praktičnih edukacija, kada sve ono što ste do sada samo vizualizirali, sada isprobate u opipljivoj praksi.
Na taj način možete si uštedjeti puno vremena (a možda i novca) koje bi inače utrošili na samostalno učenje sustavom „pokušaja i pogrešaka“ i omogućili si daleko ležernije i opuštenije krstarenje Jadranom s obitelji i prijateljima na vlastitoj ili iznajmljenoj motornoj brodici ili jedrilici.
Do idućeg posta….dobro more!
Igor